آسیب شناسی نخبگان / اشتباهات و راهکارها

   شهر رسواست به آبادی خود برگردیم (فراموش کرده بودم آبادی ما مردم غیور ماست- امام نصیحت کرده بود که هرجا کم اوردیم مردم به گود بیایند - فراموش کرده بودم - واسه همین این مقاله رو واسه کمک خواستن از مردم به مردم ارسال می کنم توصیه می کنم شما هم این کارو کنید)

در صورتی که تمایلی به دانستن اطلاعات اضافی ندارید فقط بخش راهکار های این مقاله را مطالعه کنید و در صورت موافقت و امکان اطلاع رسانی کنید.

هر ایرانی یک رسانه

فرار نخبگان

این مقاله از اواسط سال 84 شروع به تدوین شد و در اواسط 89 جمع بندی شد و در سال 90 از طرق مختلف به مسئولین مربوطه منتقل شد ولی گویا هنوز فعالیت جدی در این حوزه انجام نشده .اگر به واسطه شما این مقاله در حل مشکلات جامعه موثر واقع شد ما را بی اطلاع نگذارید تا باز هم شاهد چنین فعالیت هایی باشیم .

 

   توجه داشته باشید که این مقاله بسیار بسیار خلاصه شده تا برای مطالعه عموم خارج از حوصله نباشد همچنین برخی از راهکار ها امروزه در حال اجرا هستند و دانستن برخی از مطالب این مقاله برای زندگی روزمره کاربرد خوبی دارد همچنین زبان این مقاله کمی سطح بالا ترجیحا برای سطح سواد و شعور متوسط به بالای جامعه توصیه می شود .

   به هر حال در این مقاله تلاش شده تا برخی مسائل مربوط به نخبگان تحلیل و بررسی شده و ارائه راهکار شود و هدف از انتشار آن استفاده از کمک های مردمی جهت اطلاع رسانی در این حوزه است .

   مشکل اینگونه مطرح می شود که قشر عظیمی از نخبگان کشور بازدهی مطلوبی ندارند و در شرایطی که بیشتر مراکز علمی جهان را نخبگان ایرانی توسعه می دهند کشور ما به لحاظ علمی - اقتصادی جایگاه مناسبی ندارد.

  البته این به این معنی نیست که ایران رشد بی رویه علمی نداشته بلکه بدین معنی است که موتور پیشرفت و توسعه ایران اگر در شرایط مساعدی کار کند دیگر واحد اندازه گیری پیشرفت ما مقایسه با دیگر کشور ها نخواهد بود. فشار های اقتصادی - تحریم - جنگ نرم - احساس بی عدالتی - عدم شرایط مساوی اقتصادی - رانت خواری - پارتی بازی - باند بازی و ... مسائل پیش پا افتاده ای هستند که همیشه بوده اند ولی مردم ایران مردم تخت جمشید و پیرو محمد(ص) هستند. وعده الهی چیزی بیش از این است که برخی با این سرعت پیشرفت احساس رضایت کنند.

  

اطلاعات مقاله
نام نویسنده یا مترجم: 
سید محسن طباطبایی فر
امتیاز مقاله از دید ما: 
5
تاریخ انتشار: 
مهر 1391
تعداد صفحات: 
12
زبان: 
فارسی/Fa
حجم: 
220K
فرمت فایل: 
pdf
File attachments: 
سطح علمی مقاله: 
امتیاز کاربر: 
8
 
نسخه کاربران سطح پایین: 
دانلود مقاله: 
طبقه بندی مقالات: 
مناسب برای:: 

۱ نظر on "آسیب شناسی نخبگان / اشتباهات و راهکارها"

  1. g

    مقاله‌ی بسیار کاربردی و خوبی بود. از این همه دلسوزی برای کشور و وضعیت علمی کشور قدردان شما هستم. من هم در این زمینه خیلی حرف برای گفتن دارم و دوست دارم اون رو شبیه شما به یه مقاله تبدیل کنم.
    امیدوارم به زودی در کنار دیگر قول‌هایی که به اقای طباطبایی فرد دادم عملی شه:)
    باز هم سپاس