چگونگی نگهداری قطعات الکترونیک در یک کارگاه کوچک خانگی

      تنوع قطعات الکترونیک یکی از معضلات نگهداری این خرده ریزها برای کسانی است که می خواهند در خانه یا خوابگاه دانشجویی خود یک کارگاه کوچک داشته باشند . گاهی اوقات داشتن چندین قفسه مخصوص قطعه هم جوابگو نیست و به هم ریختگی و درهم و برهم شدن قطعات زمانیکه به آن ها احتیاج داریم واقعا ً کلافه کننده می شود تا آنجا که ترجیح می دهید دوباره از بازار خرید کنید تا زمان گذاشته و یک قطعه 250 تومنی را از یک جعبه پر از قطعات گوناگون پیدا کنید . در این بخش یک ترفند ساده بدون هیچ وسیله خاصی تنها با استفاده از یک تکه کاغذ باطله برای جمع و جور کردن قطعات شما را (به شکل تصویری) مرور می کنیم :

نگهداری قطعات الکترونیک

یک سوم کاغذ A4 را جدا کنید .

بسته بندی قطعات الکترونیک

از محل خط چین کاغذ را برش بزنید . برش های ایجاد شده بدون قیچی و با خط تا هم امکان پذیر است .

برش

 

ریختن قطعات الکترونیک در کاغذ

حالا قطعات را داخل پاکت بریزید و مناسب با حجم قطعات از دو طرف بسته را ببندید .

بسته بندی

 

بسته الکترونیک

پس از ریختن قطعات بالای قسمت نگهداری قطعات را یک تا بزنید تا ازآن بیرون نریزند .

ویژگی قطعات

حالا بسته کوچک قطعات را برگردانید و در این قسمت ویژگی قطعه را بنویسید که هنگام جستجو برای قطعه ای خاص در لوازم الکترونیک دچار سرگردانی نشوید .

بسته

شکل نهایی بسته بندی ما :

شکل نهایی

در نهایت روی قسمت اطلاعات قطعه می توانید یک قطعه چسب کوچک بزنید تا بهتر بایستد حالا هر وقت به قطعه مورد نظر نیازداشته باشید به راحتی با مقایسه انواع مختلف از روی دیتای یادداشت شده به هدف خود می رسید . درب این بسته قسمت بالای لوله تا شده است .

۱ نظر on "چگونگی نگهداری قطعات الکترونیک در یک کارگاه کوچک خانگی"

  1. g
    کاربر میهمان (تایید نشده) :: مارس 11, 2013 at 16:46 ::

    بسیار عالی بود. من هم در خوابگاه با معضل شما رو به رو بودم. جعبه های پراسکیت هم بد نیست ولی از هزینه که بگذریم بازم مجبورید چند تا را توی یک خانه بریزید. این روش را حتما امتحان خواهم کرد.

نظر بدهید !