سفـر به ماه ، شـقُ القمـرِ ناسـا

بسم الله الرحمن الرحیم

 

گفته خداوند در 53 فصلت : «سَنُرِ‌يهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ ۗ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَ‌بِّكَ أَنَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ » (1)

ترجمه :

مکارم شیرازی (2) : به زودی نشانه‌های خود را در اطراف جهان و در درون جانشان به آنها نشان می‌دهیم تا برای آنان آشکار گردد که او حق است؛ آیا کافی نیست که پروردگارت بر همه چیز شاهد و گواه است؟!

تفسیر ها :

هاشمی رفسنجانی :

نوید خداوند به ظهور همواره و تدریجی اسرار نوین علمی و آیات الهی برای نسل های بشر ( که می تواند با توجه به سَنُرِ‌يهِمْ که فعل مضارع است باشد ) - (3)

تفسیر غدیر :

جلوه‏ هاى قدرت و حكمت خدا تمام شدنى نیست. «سنریهم» ( یعنى علاوه بر آیاتى كه در دسترس است ، در آینده نیز آیاتى را به آنان نشان خواهیم داد. ) (4)

 

در پی نظر یکی از خوانندگان محترم سایت در مقاله "آیا واقعا گالیله به گرد بودن زمین پی برد ؟ " و معرفی یک pdf از سایت ناسا (NASA) (5) و مصادف شدن با ماه مبارک رمضان ضمن عدم انتشار نظر ایشان به جهت تامین فرصت برای ترجمه این متن در سحرگاه 14 مین شب رمضان تصمیم گرفتم این فایل رو به عنوان هدیه در این ماه مبارک ترجمه کرده و روی سایت بگذارم تا مخاطبان که در این ماه از معنویت و نور بیشتری برخوردارند از آن استفاده کنند . طبق روال معمول در ترجمه ابتدا گشتی در وب زدم تا مطمئن شوم دوباره کاری نباشد که با پراکندگی مواجه شدم . اغلب این موضوعات علمی که به عنوان معجزات قرآن توسط ناسا یا دیگر دانشمندان کشف شده اند بطور پراکنده و نامنسجم در سایت های فارسی موجود است . اما در این گشت و گذار به جاهای خوبی هم رسیدم ، مثل وبسایت زیر که اگر تا به حال به آن نرفته اید لینک آن را به شما هدیه می کنم :

http://kaheel7.com/fa

این وبسایت تقریباً تمام موارد شگفت انگیز علمی قرآن را که علم امروز قادر به کشف آنها بوده را یکجا و در قالب 8 زبان زنده دنیا ارائه نموده است که شامل فایل معجزات قرآن ناسا نیز می گردد . این وبسایت متعلق به یک مهندس مکانیک به نام عبد الدائم الكحيل اهل دمشق است که محقق قرآنی نیز بوده و اطلاعات بیشتر را در بخش درباره ما ی وبسایت خود درج کرده است .

 

در پی این گشت زنی ها به معجزه شق القمر رسیدم که به تازگی اسنادی از تلسکوپ های فضایی ناسا منتشر شده که موید دو نیم شدن ماه در هزاره های قبل است . اما جای تعجب دارد که این موضوع جالب و شگفت انگیز نه در فایل کشفیات قرآنی ناسا و نه در سایت ناسا به چشم نمی خورد و حتی ویدئوهایی در این ارتباط وجود دارد که کارمندان محقق ناسا ( در زیرمجموعه GODDARD (مرکز پرواز های فضایی ناسا) ) به طور شخصی و غیر سازمانی در یوتیوب قرار داده اند و ناسا ظاهراً از ارائه آن ها خودداری می کند ! از طرفی گروه تحقیقات قرآنی ناسا که با وبسایت http://islamic.gsfc.nasa.gov که بطور کاملاً مشخص با زیر دامنه ناسا هویت می یابد گروهی گمنام و مبهم است . بطور مثال فایل رموز علمی قرآن در بخش لینک های این زیردامنه قرار داده شده تحت عنوان Miracles of the Quran طوری که کاربر تصور می کند این یک لینک خارجی است نه داخلی ! و بطور کلی فعالیت های این گروه کمی عجیب و غریب است . این هم صفحه ای که تمام اسناد این سایت روی آن قرار دارد من جمله معرفی حضرت محمد (ص) http://islamic.gsfc.nasa.gov/docs

 

خداوند در آل عمران ١٨٧ : « وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ‌ مِيثَاقَ‌ الَّذِينَ‌ أُوتُوا الْکِتَابَ‌ لَتُبَيِّنُنَّهُ‌ لِلنَّاسِ‌ وَ لاَ تَکْتُمُونَهُ‌ فَنَبَذُوهُ‌ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ‌ وَ اشْتَرَوْا بِهِ‌ ثَمَناً قَلِيلاً فَبِئْسَ‌ مَا يَشْتَرُونَ‌ » (6)

ترجمه الهی قمشه ای : و چون خدا از آنان که کتاب به آنها داده شد پیمان گرفت که حقایق کتاب آسمانی را برای مردم بیان کنید و کتمان مکنید، پس آنها عهد خدا را پشت سر انداخته و آیات الهی را به بهایی اندک فروختند، پس بد معامله‌ای کردند .

یکی از تفاسیر وارده : عالمان اهل کتاب، بیان محتواى کتب آسمانى را به زیان دنیاى خود مى انگاشتند . تفسیر المیزان . (7)

خداوند در سوره قمر 1 : « اقْتَرَ‌بَتِ السَّاعَةُ وَانشَقَّ الْقَمَرُ‌ » (8)

یکی از تفاسیر و ترجمه ها  : آن ساعت (قیامت یا قیام رسول حق) نزدیک آمد و ماه آسمان شکافته شد (البته برخی معتقدند که این آیه راجع به شقّ القمر است که کفّار از رسول اکرم درخواست کردند) . (9)

 

اما برگردیم به موضوع جالب و شگفت انگیز شق القمر ( = moon split = دو نیم شدن ماه )  روایتی تصویری از ناسا :

شکاف در ماه ناساماه دو نیم شده ناساشق القمر

 

ویدئوی اظهارات محقق ناسا در مورد شق القمر با استناد به تصاویر تلسکوپ های فضایی ناسا :

 

 

گویا افرادی در ناسا تمایل شدیدی به عرضه کشفیات قرآنی و دعوت مردم به اسلام و ارتباط با مسلمین دارند اما ...

 

شاهد مثال این قضیه اتفاقی است که در سال 2010 می افتد و چارلز بولدن مدیر کل ناسا اظهاراتی در خصوص ارتباط با دنیای اسلام مطرح می کند که پس از آن کاخ سفید در مورد این اظهارات بولدن تکذیبیه هایی را منتشر می کند . چارلز بولدن از جانب اوباما در مجامع عمومی صراحتاً اعلام کرد اوباما از او خواسته تا با دنیای اسلام ارتباط بهتری برقرار کند تا مسلمین ازسهم تاریخی خود در توسعه ریاضیات و نجوم حس خوبی داشته باشند !!! اما پس از آن سخنگوی کاخ سفید این گفته را رد کرده و با لحنی بی تفاوت اظهار کرد : این کار نه ربطی به ما دارد نه جزء وظایف ناساست .

 

البته ناسا هم چندان وجهه خوبی ندارد و از سازمانی دولتی که البته نام ملی را به دوش می کشد و ریاست جمهور امریکا اهداف و خط مشیش را تعیین می کند خیلی هم بعید نیست . اما این وجهه نه چندان خوب به اینجا ختم نمی شود بلکه باز میگردد به تقریباً 40 سال قبل که ناسا بزرگ ترین دروغ تاریخ بشر را تقدیم به مردم دنیا نمود و آن چیزی نیست جز سفر به کره ماه . بله رویایی که تا امروز هرگز محقق نشد و ناسا با همکاری هالیوود یک پروژه سینمایی را با این مضمون کلید زد و تصاویری را به مردم دنیا نشان داد که در همین نزدیکی ها در صحرایی در آلاسکا فیلمبرداری و تهیه شده بود . این قضیه به قدری شبهه ناک است و موارد مشکوک و بی پاسخ از سمت ناسا در آن دیده شده که دیگر جای هیچ شکی نمی گذارد که این اتفاق دروغی بیش نبوده است . از دوباره نویسی در این باره صرف نظر می کنم و به عهده خودتان می گذارم که با جستجو در اینترنت و مشاهده ویدئوهایی که در این صفحه قرار می دهیم قضاوت کنید .

 

البته برخی از این شبهات پاسخ هایی از طرف ناسا و یا منجمین آماتور و حرفه ای داشته است که فقط باید خودتان بخوانید و تصمیم بگیرید حرف چه کسی را باور کنید که من مضحک ترین آن ها را در اینجا قید می کنم :

 

شبهه : چرا با وجود خلاء در سطح ماه پرچم فتحی که روی زمین ماه کوبیده می شود با باد موج می زند ؟
پاسخ 1 : چون از قبل می دانستند این سفر افتخار آمیز به شکل فیلم و عکس ضبط می گردد یک میله فنری در پشت پرچم تعبیه شده بود تا به شکل موج دار و غرورآفرین در تصاویر به نمایش در آید !

پاسخ 2 : که در ویکی پدیای انگلیسی گذاشته شده بسیار ساده انگارانه و با احمق تصور کردن خواننده نوشته شده است . به این ترتیب که برای وجهه علمی این پاسخ دو فریم مختلف از تصویر یک فضانورد کنار پرچم درج شده است و با این استدلال که با تغییر زاویه فضانورد موج پرچم تغییری نکرده است به این مطلب اذعان داشته که هرگز بادی در کار نبوده است !

پاسخ 3 : دلیل سوم را از زبان دکتر Tony Phillips نقل می کنیم که در متنی تحت عنوان "دروغ بزرگ درباره ماه" در سایت ناسا ، در پاسخ به مادرش پس از شنیدن از شهروندانش در مورد دروغ بودن ارسال فضانورد به ماه این چنین نوشته است : یک پرچم موج دار نیازی به نسیم ندارد ، حداقل در فضا ! هنگامی که فضانوردان داشتند میله پرچم را در زمین فرو می بردند برای اینکه میله پرچم محکم در خاک بنشیند آن را به جلو و عقب چرخاندند و همین تکانه باعث موج دار شدن پرچم شده است . یک تکه از پارچه لباس فضانورد هم که لوله شده باشد با یک گشتاور زاویه ای موج دار خواهد شد ، بدون نیاز به هیچ نسیمی ! ( 10 )
 

البته ناگفته نماند امریکایی ها از سال 2010 تا به امروز که دستشان رو شد مدام توپ را در زمین روسیه انداخته و اظهار می کنند این حرف ها را روسیه از روی رقابت و حسادت می زند چون خودش نتوانست حتی یک بار بطور موفقیت آمیز به ماه برود ! دکتر تونی فیلیپ نیز در همان صفحه نوشته است : "خوشبختانه روس ها قبل از اینکه دهان خود را باز کنند فکر نمی کنند ، آن ها می توانند فیلم های فرود ناموفق خود را به ماه نشان بدهند تا مایه خجالتشان شود "

 

نکته جالب توجه این جاست که ( FOX - TV ( 11 یک شبکه امریکایی دست به ساخت مستندی در خصوص دلایل دروغ بودن سفر به ماه زده است و حال چرا روس ها متهم هستند ؟ الله اعلم !

 

ویدئوی پشت صحنه از سفر به کره ماه که توسط هالیوود ضبط شده است :

 

 

این هم آنونسی جالب درباره همین موضوع :

 

 

 

در پایان یک وبسایت فارسی که درباره این موضوعات مقاله ای نوشته است رو معرفی می کنم تا بیشتر مطالعه کنید ، البته حتما ً منابعش رو هم ببینید و خودتون نتیجه گیری کنید .

مشرق نیوز در این باره مقاله نسبتاً جامعی همراه با فیلم و عکس ارائه کرده است در اینجـا

 

به قلم : زهره دارابیان

 

_______________________________________________________________________________________

منابع :

(1) : http://tanzil.net/#41:53 آیه 53 سوره 41 قرآن - فصلت - خداوند

(2) : http://tanzil.net/#trans/fa.makarem/41:53 ترجمه آنلاین قرآن از آقای مکارم شیرازی

(3) : تفسیر آیات قرآن کریم تالیف آقای هاشمی رفسنجانی - لینک تفسیر از روی سایت تغییر کرده

(4) : http://www.ghadeer.org/qoran/tn_foslt/foslt_cntx10.htm#layernumber105 تفسیر سوره فصلت آیه 53 از آقای محسن قرائتی

(5) : National Aeronautics and Space Administration  -   اداره ملی هوا فضا در امریکا

(6) و (7) : http://www.alketab.org/index.php/%D8%A2%D9%84_%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%A1%D9%A8%D9%A7  - ترجمه و تفسیر 187 آل عمران

(8) : http://tanzil.net/#54:1 - آیه 1 سوره 54 قرآن - قمر - خداوند

(9) : http://tanzil.net/#trans/fa.ghomshei/54:1 - ترجمه آنلاین قرآن از آقای الهی قمشه ای

( 10 ) : http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2001/ast23feb_2 - متن دکتر تونی فیلیپ در ناسا

( 11 ) : http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_Broadcasting_Company
 

نظر بدهید !