شبکه اجتماعی گوگل + google

google plus

در این مقاله نمی خوام طرز استفاده از google plus  رو بهتون یاد بدم . بلکه می خوام درباره این صحبت کنم که google plus چطور روی رتبه سایت ها در آینده نزدیک تاثیرگذار خواهد بود ؟

اما برای ادامه مقاله باید بدانیم google plus چیست ؟

google plus در واقع پاسخ google به FaceBook است .

google plus یک سایت شبکه اجتماعی است که می توانید در آن اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و با بقیه در ارتباط باشید . google plus به طرز شگفت انگیزی شبیه FaceBook است اما تفاوت هایی با آن دارد که آن را دست کم پیش من و خیلی های دیگر دوست داشتنی تر می کند .

اولین مورد : اینترفیس یا ارتباط متقابل :

کارآمدی بیشتر ، به هم ریختگی یا شلوغی کمتر ، فضای سفید بیشتر در صفحات که خواندن اطلاعاتی را که در google plus وارد می شود آسان تر می کند . google واقعا ً مجموعه زرنگ و بی نظیری از نظر جذب مخاطب و تشخیص سلیقه دارد . موتور جست و جوی google که امروزه در صدر نشسته است نیز از همین طراحی frontpage/home page تبعیت کرده است برخلاف سایتی مثل یاهو / yahoo با آن صفحه شلوغ و گیج کننده صفحه نخست google  چیزی نیست جز یک صفحه تماما ً سفید و خلوت با یک آرم سایز متوسط در وسط ، کادری برای جست و جو و چند منوی کاربردی و پر استفاده در بالا که هر وقت خواستید به آنها مراجعه می کنید . همین ! و البته در جای خود داشتن متن و تصویر کمتر به سرعت loading / بارگذاری بالاتر نیز منتج می شود که بسیار کاربر پسند است .

دومین مورد : بازی

من به google plus در نگاه اول به چشم یک بازی جذاب و سرگرم کننده نگاه می کنم . ویژگی بی نظیر دیگر در google plus اینست که کاربر در آن کاری انجام نمی دهد و در واقع بازی می کند ، شما در google plus برای افزودن لیست دوستان خود هرگز به زحمت نخواهید افتاد ، می پرسید چرا ؟ به نظر شما کشیدن اسم دوستان به داخل یک دایره کار سختی است ؟ بدون نیاز به زدن دکمه enter یا حتی save کردن اطلاعات . شما برای دسته بندی دوستانتان تنها یک دایره می سازید .البته شما می توانید انتخاب کنید کدام یک از دایره افرادی که می شناسید به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند .

سومین مورد : ظاهر بسیار جذاب و خیره کننده :

داشتن محیطی کاملا ً پویا و دینامیک لذتی را به کاربر می دهد که انگار در حال گذران اوقات فراغت خود می باشد . این محیط سرشار از کدهای جاوا و آژاکس واقعا بی نظیر است .

نمایی از گوگل پلاس

روی تصویر کلیک کنید تا واضح تر ببینید !

حالا اجازه بدهید تا راجع به تاثیر google plus روی رنک ، رتبه یا همان seo حرف بزنیم .

برای مثال شما می توانید سه دایره داشته باشید :

1. دایره seo یا بازاریابی بیننده

2. دایره دوستان

3. دایره افراد ناشناس

به عنوان مثال من فردی به نام X را در دایره افراد ناشناس خودم دارم و X هم دایره های خاص خود را دارد .

خب ، قضیه اینجا جالب می شود و معلوم می شود چطور این شبکه اجتماعی روی seo موثر است ؟ من یک سایت دارم مثل همین nrec.ir که الان دارم برای شما در آن مقاله می نویسم و درون سایتم دکمه ای هست که این روز ها اپیدمی شده و تمام سایتها تقریبا ً از آن بهره گرفتند : google plus +1 . این دکمه را در بالای منوهای سمت راست ببینید در بلوک به ما امتیاز بدهید و در زیر بخشی از مطالب سایت .

خب حالا از آنجائیکه من با X در ارتباط هستم X به پروفایل کاربری google plus من میرود و سایت من را می بیند او به سایت من می آید و از مطلبی یا از کل سایت من خوشش می آید و دکمه فوق الذکر را کلیک می کند . خب شگفت انگیز است حالا اسم X زیر سایت من در گوگل اضافه می شود به این معنی که به اصطلاح فیس بوکی اش او سایت مرا like کرده است . حالا اگر سایت من در نتایج سرچ گوگل در سرچ شما بیاید زیر لینک آن عکس X هم دیده می شود که سایت من را share کرده است یا به اشتراک گذاشته است . خب نتیجه جالبی است پس حالا فهمیدید تب گذاشتن این دکمه در سایت ها چرا انقدر داغ است ؟؟؟ البته اسم X تنها زمانی دیده می شود که من در gmail یا google plus خودم آنلاین باشم . نکته جالب توجه این موضوع اینجاست که اگر شما آنلاین باشید و در گوگل شرچ کنید با زمانیکه از جیمیل خود sign out باشید زمین تا آسمان فرق دارد چرا گوگل به شما محبت ویژه ای نشان داده است و نتایج سرچ خود را در حالتیکه آنلاین هستید برایتان شخصی کرده است که البته طراحان وب و کسانیکه در زمینه seo کار می کنند باید این نکته ظریف را بدانند چرا که ممکن است دچار خوش بینی بیجا شوند . به این ترتیب که دو ماه از طراحی سایت نگذشته با سرچ در گوگل و آنلاین بودنشان در جیمیل سایت خود را که شاید like هم کرده باشند در صفحه نخست گوگل ببینند امـــا زهی خیال باطل ، چون چیزی که بقیه می بینند با نتیجه سرچ شما متفاوت است . :)

پس چه فایده ای دارد ؟

پاسخ در شبکه اجتماعی نهفته است ، چیزی شبیه نقل دهان به دهان منتها از طریق دایره های گوکل پلاس شما .

بنابراین نتیجه می گیریم : فشردن دکمه گوگل پلاس از طرف افراد مختلف است که تاثیر بسزایی در رتبه سایت می گذارد نه اینکه یک نفر بیست بار دکمه plus+1 را کلیک کند .

 

ترجمه و تفصیل از : زهــره دارابیان

در صورت کپی برداری منبع مقاله را ذکر کنید .

field_vote: 
امتیاز شما : هیچ
4
1 vote